Сьогодні серед учнівської молоді надзвичайно загострилася проблема насильства, здійснюваного самими дітьми один до одного.
Останніми роками визнано поширення такого явища, як шкільний булінг. Булінг у перекладі з англійської – хуліганити, грубіянити, визначається, як утиск, цькування, дискримінація. Це тривалий процес свідомого жорстокого ставлення (фізичного і психічного) з боку дитини або групи дітей до іншої дитини або дітей. Виділяють 4 головні компоненти булінгу: агресивна і негативна поведінка; здійснюється регулярно; відбувається у відносинах, учасники яких мають неоднакову владу; така поведінка є навмисною.
Психологом школи Портянко Тетяною Іванівною були проведенені анкетування серед учнів, для виявлення та попередження явища булінгу у дитячому середовищі. Також з метою попередження жорстокості серед молоді, профілактики злочинів та правопорушень в учнівському середовищі психологом школи та класними керівниками були проведені інформаційно-профілактичні заходи для учнів 1-11 класів на тему: «STOP БУЛІНГ».
Метою заходів було ознайомити учнів з поняттям, формами та структурою булінгу; виховувати почуття емпатії та переживання до дитини, яка зазнає насильства; розвивати вміння пошуку шляхів виходу зі складної ситуації; формувати навики відповідальної та безпечної поведінки.
Під час заходів діти мали змогу переглянути ряд відеороликів щодо даного питання: «Булінг. Шкільна травля», «Обережно, булінг», «Викресли булінг» та було здійснено обговорення даних відеосюжетів. Всі діти були активні, вступали в діалог, у кожного учня була нагода виразити своє ставлення щодо розглянутого питання.
По завершенню інформаційно-профілактичного заходу були роздані учням пам’ятки за тематикою «Стоп булінг!».
|